Page 141 - EURO2012_raport_green

Basic HTML Version

141
Pod hasłem
Kraków – GO!
miasto firmowało wszystkie działania związane z przygotowaniami
do Mistrzostw. Stworzono szczegółowy harmonogram pozarządowych prac i kluczowych
inwestycji niezbędnych do skutecznego przeprowadzenia Turnieju Finałowego w Krakowie.
Obejmowały one następujące przedsięwzięcia:
Centra Treningowe EURO 2012 (Miejskie stadiony piłkarskie: „Cracovia” i „Hutnik”),
Centrum Pobytowe EURO 2012 (Ośrodek sportu i rekreacji „KOLNA”),
Program budowy dróg krajowych na lata 2008-2012:
o
budowa autostrady A-4 Wielicka - Szarów wraz z drogą S-7 Bieżanów – Christo
Botewa,
o
budowa autostrady A-4 Kraków - Tarnów węzeł Szarów - węzeł "Krzyż",
o
budowa drogi ekspresowej S-7 gr. woj. świętokrzyskiego – Kraków,
o
budowa drogi S-7 Myślenice - Lubień, z obwodnicą Lubnia,
o
przebudowa drogi S-7 Lubień – Rabka,
Inwestycje w zakresie infrastruktury kolejowej:
o
modernizacja kolejowego połączenia z portem lotniczym Kraków – Mydlniki -
Balice,
o
modernizacja linii Kolejowej E30/C-E 30 Zgorzelec/Bielawa Dolna – Wrocław -
Katowice – Kraków – Przemyśl - Medyka II etap: odcinek E30 Opole-Kędzierzyn
Koźle – Gliwice - Zabrze- Katowice – Kraków,
Budowa przystanku Kraków Grzegórzki wraz z adaptacją infrastruktury dla potrzeb
transportu zbiorowego,
Modernizacja linii kolejowej nr 109 Kraków Bieżanów - Wieliczka wraz z adaptacją
infrastruktury dla potrzeb transportu zbiorowego,
Modernizacja linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów - Oświęcim na odcinku Kraków
Bonarka - Kraków Łagiewniki - Kraków Swoszowice,
Budowa parkingu Park & Ride w Wieliczce, Batowicach i Swoszowicach,