Page 5 - EURO2012_raport_green

Basic HTML Version

5
Wstęp
Organizacja Piłkarskich Mistrzostw Europy EURO 2012 w Polsce była wydarzeniem
unikalnym, z racji pierwszego razu i biorąc pod uwagę fakt, że zapewne szybko się nie
powtórzy. Stworzyła więc niepowtarzalną szansę przeprowadzenia badań związanych
z wpływem wielkich wydarzeń na turystykę w danym regionie, w przypadku niniejszego
opracowania – w Krakowie.
Cele badań zostały sformułowane następująco:
W warstwie teoriopoznawczej:
Identyfikacja kategorii wielkie wydarzenia,
Określenie form turystyki związanej z wielkimi wydarzeniami,
Wskazanie wpływu mega imprez na obszar recepcji turystycznej na podstawie
kwerendy przedmiotowej literatury, w języku polskim i angielskim.
W warstwie empirycznej:
Określenie profilu turystów w Krakowie w trakcie EURO,
Zbadanie opinii turystów na temat Krakowa jako destynacji turystycznej,
Identyfikacja specyficznych cech turystów – kibiców w Krakowie,
Analiza konsekwencji ich odwiedzin Krakowa.
Sformułowane cele wymagały uzyskania odpowiedzi na następujące pytania badawcze:
1.
Jaki był profil demograficzno-społeczny turystów w Krakowie w trakcie EURO 2012?
2.
W jakim towarzystwie i na jak długo przyjechał turysta do miasta?
3.
Jaką opinię na temat miasta prezentował?
4.
Czy respondenci będą skłonni przyjechać ponownie do stolicy Małopolski w celach
turystycznych?
5.
Czy turyści dzielili się swoimi wrażeniami z pobytu w mieście na portalach
społecznościowych?
6.
Czy odwiedzający będę rekomendowali Kraków jako destynację turystyczną?