Page 7 - EURO2012_raport_green

Basic HTML Version

7
W rozdziale piątym, także o charakterze empirycznym, starano się wykazać skutki Piłkarskich
Mistrzostw Europy dla turystyki w Krakowie. W szczególności podjęto próbę identyfikacji
wizerunku miasta i jego zmian w trakcie pobytu/po pobycie w stolicy Małopolski.
Analizowano także skłonność do ponownych odwiedzin Krakowa oraz rekomendowanie
znajomym i rodzinie miasta jako destynacji wartej odwiedzin.
W momencie kończenia niniejszego opracowania nie było jeszcze potwierdzonych danych
dotyczących poziomu ruchu turystycznego w mieście. By zrealizować temat podjęto próbę
porównania postaw i zachowań kibiców, którzy przyjechali do miasta na EURO 2012
z postawami i zachowaniami turystycznymi innych odwiedzających Kraków w tym samym
czasie.
Temat jest tak szeroki, że z pewnością nie został wyczerpany, zespół autorski ma tego
świadomość. Zamierzeniem jest ponowne odniesienie się do tych zagadnień kiedy będą już
pełne dane statystyczne na temat ruchu turystycznego oraz wyników finansowych. Planowane
jest również przeprowadzenie drugiej tury badań respondentów uczestniczących w nich
pierwotnie, zgromadzono bowiem bazę danych adresowych. Wartościowe wydaje się
porównanie ich postaw i opinii na temat Krakowa i Polski po pewnym czasie i stwierdzenie
wystąpienia zmian w stosunku do pierwszych, spontanicznych odczuć.