Page 72 - EURO2012_raport_green

Basic HTML Version

72
Warszawa Stadion;
Wrocław Główny;
Poznań Główny;
Budowa stacji i przystanków kolejowych;
Warszawa Lotnisko Chopina wraz z linią kolejową – połączenie centrum miasta
z portem lotniczym w 19 min.;
Wrocław Stadion;
Gdańsk Stadion Expo;
o
Modernizacja linii kolejowych w relacjach:
Poznań – Gdańsk – linie 353, 131 – zmniejszenie czasu przejazdu do 3:29h;
Warszawa – Terespol – E20 - zmniejszenie czasu przejazdu do 2:37h;
Wrocław – Zgorzelec – E30 - zmniejszenie czasu przejazdu do 1:59h;
o
Częściowa modernizacja linii (z kontynuacją prac po UEFA EURO 2012):
E65 – Warszawa – Gdynia;
E59 – Wrocław – Poznań.
Poczynione inwestycje, zarówno w infrastrukturę, jak i w poprawę jakości taboru, pozwoliły
na osiągnięcie pokazanych na poniższym schemacie czasów przejazdu między poszczególnymi
miastami gospodarzami oraz Krakowem
.
Dla zagranicznych kibiców przybywających do Polski na UEFA EURO 2012 punktem
znalezienia się w systemie transportowym naszego kraju były miejsca przekroczenia granicy.
O ile w przypadku transportu lotniczego był to obszar portów lotniczych zlokalizowanych na
terenie miasta – gospodarza i ich dotarcie do stadionu, strefy kibica, czy hotelu przejmowała
komunikacja miejska, to w przypadku transportu drogowego GDDKiA na początku 2012 r.
wystąpiła do UEFA (za pośrednictwem PL.2012) o zgodę na wykorzystanie logo turniejowego
na tablicach kierunkowych. Miały one uzupełnić stałe oznakowanie znajdujące się w ciągu
dróg rekomendowanych dla kibiców i wskazywać jedno z czterech polskich miast –
gospodarzy.