102
czerwiec
77 931 155 477 224 768 288 436
284 720 263 859 285 575 287 222 343 810
lipiec
90 565 173 829 262 751 324 110
311 385
299 313 317 187
316 519
375 481
sierpień
93 875 175 582 266 939 327 624 311 686
285 742 312 792
317 570
354 280
wrzesień
88 815 163 662 246 869 305 029
296 808 268 418 298 275 304 817
październik
84 890 133 987 225 174 266 989
246 094 236 705 272 527 278 521
listopad
78 200 128 571 182 567 212 248
153 022 175 324 192 231 215 430
grudzień
86 739 136 116 195 047 214 789
162 507 178 302 182 077 214 664
Źródło: http://www.krakowairport.pl, dostęp 8.10.2012.
Ważnym również elementem statystyk rozwoju lotniska jest udział poszczególnych
przewoźników. Na podstawie danych z 2011 r. można stwierdzić, iż największym
przewoźnikiem w porcie lotniczym Kraków-Balice był Ryanair (obsługując ponad 1,2 mln
pasażerów). Na drugim kolejny tzw. „tani przewoźnik” jakim jest easyJet przekraczając
poziom 400 tys. pasażerów. Na bardzo podobnym poziomie (lecz nieznacznie mniej) obsłużył
polski przewoźnik LOT Polish Airlines. Czwarte miejsce w obsłudze krakowskich pasażerów
zajęła Lufthansa
.
Rysunek 18. Struktura przewoźników w MPL Kraków-Balice w 2011 r.
Źródło: Michorek G
., Kraków Airport - siatka połączeń LATO 2012,
Prezentacja z Krakowskiego Forum
Turystyki. 15.03.2012. Kraków 2012.