144
W zakresie infrastruktury sportowej ukończono budowę stadionu „Cracovii”, na którym
podczas pobytu w Krakowie trenowała reprezentacja Włoch oraz zmodernizowano stadion
„Hutnika”, który gościł piłkarzy reprezentacji Anglii.
Rozbudowano Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków Balice, który po decyzji federacji
piłkarskich Holandii, Włoch i Anglii stał się lotniskiem wspomagającym na czas turnieju.
W 2010 roku udało się zakończyć projekt budowy drogi kołowania z płaszczyzny postojowej
w części północno-wschodniej (Łącznik) wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz zbudowano
wielopoziomowy parking przed budynkiem terminalu [Sakowski 2008, s. 4]. Odłożono
natomiast w czasie budowę przystanku kolejowego w Krakowie, ze względu na opóźnienie
realizacji linii kolejowej Kraków Główny - Mydlniki - MPL Balice.
Piętnastego listopada 2011 roku zakończono również przebudowę węzła komunikacyjnego
Ofiar Katynia w Krakowie, który zwiększył dostępność komunikacyjną do centrum miasta,
poprzez zapewnienie bezpiecznego i sprawnego przejazdu z autostrady A4 z kierunku
zachodniego i północnego bezpośrednio w okolice stadionu. Układ komunikacyjny położony
jest w sąsiedztwie stadionu „Wisły” i „Cracovii”, przez co łatwiejsze jest połączenie z Portem
Lotniczym Kraków Balice.
Ukończono (31 sierpnia 2011 roku) także rozbudowę ul. Surzyckiego – ul. Botewa oraz
budowę ul. Śliwiaka (przedłużenie ul. Botewa do Drogi Ekspresowej S7). Połączenie to
pozwoliło na dodatkowe wprowadzenie ruchu do miasta od strony południowej i wschodniej,
od węzła autostradowego (A-4) "Bieżanów" poprzez drogę ekspresową S-7, łączącą trzy miasta
gospodarzy Euro 2012 Gdańsk – Warszawę – Kraków.
Zakończono budowę parkingu podziemnego pod Placem Na Groblach (grudzień 2009 roku).
Realizacja parkingu w centrum miasta (okolice Wawelu i Hotelu Sheraton) zapewniła
możliwość pozostawienia pojazdów w bliskiej odległości od atrakcyjnych miejsc w Krakowie
w przypadku zwiększonego ruchu turystycznego na czas UEFA EURO 2012.