Page 183 - EURO2012_raport_green

Basic HTML Version

183
Rysunek 72. Ocena wybranych komponentów produktu turystycznego Krakowa podczas Euro 2012 w opinii
turystów przebywających w tym czasie w mieście (wartości skumulowane)
Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników przeprowadzonych badań.
Dla wyraźniejszego zobrazowania opinii turystów na temat wybranych elementów produktu
turystycznego miasta wykorzystano zasady wielowymiarowej analizy porównawczej. Oceny
bardzo dobre (jako stymulanty o podwójnie pozytywnym wydźwięku) przekształcono
w odpowiednią liczbę punktów w oparciu o formułę:
y
ij
= 2
· k
ij
, oceny dobre (również traktowane
jako stymulanty) w oparciu o wzór:
y
ij
= 1
· k
ij
, analogicznie, noty bardzo złe (jako destymulanty
o podwójnie negatywnym zabarwieniu) – w oparciu o wzór:
y
ij
=
2
· k
ij
, a oceny złe (również jako
destymulanty) – wg formuły:
y
ij
=
1
· k
ij
. Pominięto noty średnie jako neutralne (nominanty).
Syntetyczną miarę jakości
i-tego
składnika decydującego o wartości oceny danego komponentu
obliczono w drodze sumowania punktów zdobytych za konkretne oceny. Ich uporządkowanie
6,80%
32,98%
29,38%
12,66%
12,19%
11,86%
27,58%
40,11%
13,46%
11,73%
33,44%
34,24%
38,91%
51,03%
46,77%
42,44%
38,91%
40,17%
27,78%
52,23%
35,44%
60,76%
25,38%
29,58%
27,71%
38,37%
46,70%
47,97%
29,78%
29,71%
26,92%
50,70%
0,00%
10,00%
20,00%
30,00%
40,00%
50,00%
60,00%
70,00%
80,00%
90,00%
100,00%
Bardzo dobrze Dobrze Trudno powiedzieć Źle Bardzo źle Brak odpowiedzi