Page 186 - EURO2012_raport_green

Basic HTML Version

186
Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników przeprowadzonych badań.
W wyniku przeprowadzonej analizy okazało się, że status zawodowy, jako jedna z pięciu
uwzględnionych cech demograficzno-społecznych miał istotny wpływ w ocenie prawie
wszystkich komponentów produktu turystycznego Krakowa, poza mieszkańcami miasta.
Również wielkość miejsca zamieszkania oraz wiek respondentów odegrał istotną rolę w ocenie
większości elementów. Płeć respondentów wykazała statystyczną istotność tylko z trzema
ocenianymi komponentami produktu turystycznego Krakowa: strefą kibica, imprezami
kulturalnymi oraz ofertą muzealną. Co jest zaskakujące również sytuacja materialna miała
istotny wpływ na ocenę tylko trzech elementów miasta: bazy noclegowej, gastronomicznej
oraz oferty muzealnej.
Ciekawą zależnością odznaczyła się ocena atmosfery miasta oraz ocena jego mieszkańców ze
względu na miejsce zamieszkania turysty - odsetek ocen bardzo dobrych wzrastał wraz ze
zwiększaniem się miejsca zamieszkiwanego przez turystę na co dzień, co przedstawiają
Rysunek 74. Zróżnicowanie oceny atmosfery miasta przez turystów przebywających w Krakowie w trakcie
Euro 2012 ze względu na wielkość miejsca zamieszkania turysty
Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników przeprowadzonych badań.
Wraz ze wzrostem wieku turystów coraz trudniej było im ocenić strefę kibica (spadający
odsetek ocen, kosztem zwiększającego się udziału odpowiedzi „trudno powiedzieć”). Świadczy
41,59%
30,79%
34,50%
30,50%
53,27%
61,31%
60,33%
64,45%
0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100%
Wieś
Miasto do 100 tys.
mieszkańców
Miasto 101-500 tys.
mieszkańców
Miasto powyżej 500
tys. mieszkańców
Bardzo źle
Źle
Trudno powiedzieć
Dobrze
Bardzo dobrze