195
Ostatnim komponentem produktu turystycznego, którego ocena wypadła stosunkowo słabo
(wynik lepszy tylko od strefy kibica) jest oferta muzealna. Interesujące rezultaty w tym
zakresie zostały przedstawione n
Rysunek 88. Zróżnicowanie oceny oferty muzealnej Krakowa przez turystów przebywających w mieście w
trakcie Euro 2012 ze względu na wiek odwiedzających
Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników przeprowadzonych badań.
Najwyższy odsetek ocen bardzo dobrych odznaczył się u turystów w wieku 45-55 lat. Blisko
połowa odwiedzających wystawiła najlepszą opinię temu elementowi, a kolejne 30% gości
uważało ofertę muzealną jako „dobrą”. Jednocześnie ta grupa przybywających
charakteryzowała się najmniejszym udziałem osób niezdecydowanych. Tylko co piąty turysta
miał trudności z oceną zaznaczając odpowiedź „trudno powiedzieć”. Zdecydowanie widać
także, że oferta muzealna cieszyła się większym powodzeniem wśród osób w podeszłym wieku
(kategorie wiekowe: 45-54 lata, 55-64 lata, oraz osoby powyżej 65 roku życia) aniżeli
u turystów młodych (19-24 lata oraz 25-34 lata), gdzie blisko połowa nie miała zdania na
temat tego komponentu produktu turystycznego.
26,56%
47,12%
45,27%
37,21%
20,91%
23,64%
31,58%
42,19%
25,51%
26,36%
28,37%
30,00%
36,36%
36,84%
28,13%
25,31%
27,09%
33,95%
49,09%
38,18%
31,58%
0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100%
Poniżej 18 lat
19-24 lat
25-34 lat
35-44 lat
45-54 lat
55-64 lat
65 lat i więcej
Bardzo źle
Źle
Trudno powiedzieć
Dobrze
Bardzo dobrze