197
atrakcję stanowiła inna, niż wymienione w kwestionariuszu kategorie – takiego zdania był
blisko co dziesiąty odwiedzający. Wśród „innych” atrakcji pojawiały się najczęściej wskazania:
aqua park, ptaki, kultura, kobiety (dziewczyny), historia, imprezy, zakupy oraz znajomi.
Strukturę odpowiedzi dot. wyznaczenia największej atrakcji turystycznej Krakowa podczas
Euro 2012 przedstawi
Co ciekawe, zarówno dla kobiet jak i mężczyzn największą atrakcję turystyczną stanowiła
atmosfera miasta (blisko 40% wskazań w obu grupach – różnica 5pkt% na korzyść kobiet).
Jednak kobiety dużo częściej aniżeli męska część turystów wskazywała na zabytki (odsetek
większy o 20pkt%).
Rysunek 89. Wskazanie największej atrakcji turystycznej Krakowa przez turystę przebywającego w mieście
podczas Euro 2012
Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników przeprowadzonych badań.
16,28%
14,47%
37,98%
3,75%
17,75%
9,74%
Oglądanie treningów
drużyn
Pobyt w strefie
kibica
Atmosfera miasta
Baza
gastronomiczna
Zabytki
Inne