209
Chorwacja
60,00
30,00
10,00
0,00
0,00
Rosja
50,00
0,00
50,00
0,00
0,00
Austria
62,50
12,50
12,50
0,00
12,50
Inny
34,69
44,90
16,33
2,04
2,04
Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników przeprowadzonych badań.
5.1.3.
Skłonność turystów do ponownych odwiedzin miasta
Pozytywny obraz miejsca, w którym turysta spędził jakiś czas, może skutkować ponownymi
wizytami w tym miejscu. Badając ten problem odnośnie do miasta Krakowa zauważono
imponujący wskaźnik deklaratywności ponownych odwiedzin stolicy Małopolski po imprezie
EURO 2012. (por.
. Połowa gości zadeklarowała pewność w tym względzie. Tylko
co 14 gość nie wyraził takiej woli.
Rysunek 96. Struktura deklaracji na temat ponownych odwiedzin miasta
Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników przeprowadzonych badań.
Wśród zmiennych istotnie wpływających na zamiar ponowienia wizyty w Krakowie
zidentyfikowano: wielkość miejsca zamieszkania, status zawodowy oraz sytuację materialną
turysty (por.
.
49,23%
43,42%
5,88%
1,47%
Na pewno tak
Raczej tak
Raczej nie
Na pewno nie