Page 215 - EURO2012_raport_green

Basic HTML Version

215
Rysunek 102. Deklaracja polecenia Krakowa znajomym a sytuacja materialna turystów (%)
Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników przeprowadzonych badań.
5.1.5.
Przekazywanie relacji z pobytu w Krakowie w mediach społecznościowych
Dzielenie się wrażeniami z pobytu w danym miejscu może odbywać się na drodze
bezpośredniej (
face-to-face
) lub pośredniej, przy wykorzystaniu różnych nośników informacji,
np. Internetu. We współczesnych czasach technologia informacyjna towarzyszy człowiekowi
niemal w każdej chwili jego życia. Jest użytecznym narzędziem informacyjnym
i komunikacyjnym w życiu zawodowym i prywatnym każdego człowieka. To za sprawą
technologii nowej fali następuje łączenie się i interaktywność jednostek i grup. Użytecznymi
w tym względzie okazują się być: tanie komputery i telefony komórkowe, niskie koszty
połączeń internetowych oraz otwarte oprogramowanie. Wśród wielu przesłanek rozwoju
technologii nowej fali zwracają uwagę media społecznościowe. Dzieli się je na:
ekspresywne media społecznościowe, jak np. blogi, Twitter, Facebook,
kompensacyjne media społecznościowe, np. Wikipedia.
Powszechne wiadomym jest, że Internet, to „skarbnica“ informacji formalnych, jak
i nieformalnych. Zamierzeniem autorów badania było rozpoznanie zamiarów turystów co do
70,50%
64,09% 63,26% 61,76%
70,59%
26,98% 33,87% 33,40% 32,35% 17,65%
11,76%
2,94%
0,00%
10,00%
20,00%
30,00%
40,00%
50,00%
60,00%
70,00%
80,00%
90,00%
100,00%
Bardzo dobra Dość dobra
Przeciętna
Raczej zła
Bardzo zła
Na pewno nie
Raczej nie
Raczej tak
Na pewno tak