216
przekazywania relacji z pobytu w Krakowie w mediach społecznościowych. To ważne,
z punktu widzenia gospodarzy miasta, podobnie jak i podmiotów sfery obsługi ruchu
turystycznego, aby jak najwięcej szumu, najlepiej pozytywnego, znalazło się w sieci. Badanie
pozwoliło odnotować wysoką aktywność w tym względzie przybyłych do Krakowa na EURO
2012. Aż 70% z nich zadeklarowało wpisy na portalach społecznościowych; niemal wszyscy
z nich pozytywnie wypowiadali się na temat miasta, (tylko 0,6% podróżujących dokonywało
wpisów negatywnych). Badanie pozwoliło również zdiagnozować grupę turystów (blisko
11%), którzy, mimo iż takich wpisów nie czynili, to nosili się z takim zamiarem. Szczegółowe
dane zawier
Materiał empiryczny pozyskany z badania pozwolił również zidentyfikować informacje na
temat czynników istotnie wpływających na zamiar podzielenia się wrażeniami o Krakowie
w mediach społecznościowych. Wśród nich odnotowano: wiek i wielkość miejsca
zamieszkania turysty. Szczegółowe dane prezentuje
Rysunek 103. Zamiar podzielenia się wrażeniami o Krakowie w mediach społecznościowych (%)
Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników przeprowadzonych badań.
45,05%
24,00%
0,53%
0,07%
10,63%
19,72%
Tak, opinie są
bardzo
pozytywne
Tak, opinie są
raczej
pozytywne
Tak, opinie są
raczej
negatywne
Tak, opinie są
zupełnie
negatywne
Nie, ale mam
zamiar
Nie i nie mam
zamiaru