219
Rysunek 105. Zamiar podzielenia się wrażeniami o Krakowie w mediach społecznościowych a wielkość
miejsce zamieszkania turysty (%)
Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników przeprowadzonych badań.
Przedstawione rozważania upoważniają do następujących wniosków:
•
skutkiem pobytu turystów przybyłych na EURO 2012 do stolicy Małopolski są
zdecydowane ich opinie co do poprawy wizerunku miasta, rewizyty miasta i jego
rekomendacji;
•
zdecydowana większość turystów przybyłych do Krakowa deklaruje aktywność na
portalach społecznościowych co do pozytywnego opiniowania swego pobytu w stolicy
Małopolski;
Generalna konkluzja jest taka, że konsekwencje pobytów turystycznych w związku z EURO
2012 są korzystne zarówno dla odwiedzających, jak i usługodawców. Nawiązując do
poznawczo-emocjonalnej teorii satysfakcji turystycznej należy pamiętać, że pozytywny
48,83%
39,73%
42,36%
50,69%
16,90%
27,67%
27,07%
20,97%
7,98%
10,14%
12,19%
10,60%
25,35%
21,10%
18,18%
17,51%
0,00%
10,00%
20,00%
30,00%
40,00%
50,00%
60,00%
70,00%
80,00%
90,00%
100,00%
Wieś
Miasto do 100 tys.
mieszkańców
Miasto 101-500 tys.
mieszkańców
Miasto powyżej
500 tys.
mieszkańców
Tak, opinie są bardzo pozytywne Tak, opinie są raczej pozytywne
Tak, opinie są raczej negatywne Tak, opinie są zupełnie negatywne
Nie, ale mam zamiar
Nie i nie mam zamiaru