Page 240 - EURO2012_raport_green

Basic HTML Version

240
Zakończenie
Zgromadzony materiał empiryczny pozwolił znaleźć odpowiedzi na wszystkie postawione
pytania badawcze.
Jak chodzi o profil turysty to przedstawiał się następująco: przeciętny turysta w Krakowie
w czerwcu 2012 roku był mężczyzną, w wieku 25-34 lata, mieszkającym w mieście liczącym od
101 do 500 tysięcy obywateli. Pracował umysłowo i oceniał swoją sytuację materialną jako
dość dobrą. Jego przyjazd miał związek z odbywającymi się w Polsce Mistrzostwami Europy
w Piłce Nożnej EURO 2012, najczęściej deklarował się jako kibic reprezentacji Anglii. Była to
jego pierwsza wizyta w Krakowie, a pozostawał w mieście od 2 do 4 dni. Przybył ze
znajomymi, a precyzyjniej przyleciał, tanimi liniami lotniczymi. Korzystał z noclegów
w hostelach i hotelach. Podczas pobytu w Krakowie wydawał dziennie przeciętnie 100-200 zł.
W zakresie oceny miasta najwyżej stawiano atmosferę Krakowa, na kolejnym miejscu jego
mieszkańców, a następnie bazę rozrywkową i gastronomiczną.
Za największą atrakcję Krakowa uznano jego atmosferę, co było zgodne z wcześniejszymi
ocenami składowych produktu turystycznego miasta.
Respondenci przyznali, że wizerunek Krakowa dzięki pobytowi w mieście uległ poprawie
(w sumie ponad 70%), w tym ponad 40% badanych uznało, że była to znaczna poprawa.
Prawie 50% turystów zadeklarowało z pełnym przekonaniem (na pewno tak), że odwiedzą
Kraków ponownie. Ponad 65% twierdziło, że z całą pewnością zarekomendują miasto swoim
znajomym. 45% przyznawało, że dzieli się swoimi wrażeniami już w trakcie pobytu,
wykorzystując portale społecznościowe i że formułowane opinie są bardzo dobre.
Porównanie opinii i postaw kibiców i innych turystów dowiodło, że istotne różnice (do
stwierdzenia istotności zastosowano test test
U
Manna-Whitneya oraz
χ
2
Pearsona) dotyczyły:
kraju pochodzenia, liczby wcześniejszych wizyt, długości pobytu, towarzystwa w podróży,
wykorzystywanego środka transportu, miejsca noclegu, oceny krakowskiej strefy kibica,
krakowskiej bazy rozrywkowej, krakowskiej oferty muzealnej, mieszkańców miasta,