Page 231 - EURO2012_raport_green

Basic HTML Version

231
Trzeba ponadto zauważyć, że fani piłki nożnej częściej niż inni odwiedzający korzystali z bazy
rozrywkowej miasta (analogicznie jak w przypadku
Fan Zone
) – spośród tych ostatnich ok.
17% nie miało o niej zdania.
Goście przybywający do Krakowa podczas EURO 2012, ale nie celem wzięcia udziału
w imprezie, w większym natomiast odsetku niż kibice interesowali się krakowską ofertą
muzealną – w grupie tych drugich niemal połowa nie była w stanie ocenić tej propozycji
miasta. Pozostali fani piłki nożnej przyznawali jej prawie na równi – po ok. 1/4 – notę dobrą
i bardzo dobrą (zob.
. Z kolei inni odwiedzający miasto częściej mieli
o krakowskich muzeach opinię bardzo dobrą (ponad 37%) niż dobrą (prawie 31%). Stąd też
średnia ocena kibiców była niższa niż średnia nota innych gości – odpowiednio 3,73 i 4,04.
Rysunek 114. Ocena krakowskiej oferty muzealnej wg kibiców i innych odwiedzających miasto podczas
EURO 2012 (%)
Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników przeprowadzonych badań.
Odwrotna sytuacja miała miejsce w przypadku oceny mieszkańców miasta – ich gościnności,
otwartości, życzliwości wobec turystów. Mianowicie kibice w większym odsetku niż inni
odwiedzający Kraków w czasie EURO 2012 byli zdania, iż lokalnej społeczności należy się
nota bardzo dobra (tak wskazała ponad połowa z nich). Wśród turystów–niekibiców także
0,11%
1,58%
48,30%
25,68%
24,32%
0,65%
0,32%
30,79%
30,79%
37,44%
0%
10%
20%
30%
40%
50%
60%
Bardzo źle
Źle
Trudno powiedzieć Dobrze
Bardzo dobrze
Kibice
Inni odwiedzający