Page 233 - EURO2012_raport_green

Basic HTML Version

233
Krakowa (odpowiednio ponad 34% i ponad 43%), ale ze zrozumiałych względów kibice za
ważne uznali także oglądanie treningów drużyn nocujących w Krakowie (ponad 1/4) oraz
strefę kibica (ponad 23%). Natomiast dla pozostałych odwiedzających miasto w tym czasie
istotną atrakcją były krakowskie zabytki (prawie 35%). Dane te ilustruj
Rysunek 116. Największa atrakcja podczas wizyty w Krakowie kibiców i innych odwiedzających miasto
podczas EURO 2012 (%)
Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników przeprowadzonych badań.
Odmienności zanotowano również w przeciętnych dziennych wydatkach. O ile bowiem
większy odsetek kibiców przeznaczał na pobyt w Krakowie wyższe kwoty, to inni
odwiedzający miasto w czasie EURO 2012 – sumy niższe (zob.
. Największą
różnicę zaobserwowano w wydatkach do 50 zł – tylko ok. 10% kibiców i aż prawie 23% innych
gości je wskazywała. Także wydatki najwyższe – ponad 200 zł – charakteryzowały się dużą
dysproporcją – ponad 24% kibiców i tylko niecałe 15% innych odwiedzających takie kwoty
25,40%
23,02%
34,24%
3,06%
6,12%
6,46%
1,70%
3,11%
2,13%
43,37%
4,75%
34,53%
10,97%
1,15%
0%
5%
10%
15%
20%
25%
30%
35%
40%
45%
50%
Kibice
Inni odwiedzający