236
Rysunek 119. Zmiana wizerunku Krakowa wśród kibiców i innych odwiedzających miasto podczas
EURO 2012 (%)
Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników przeprowadzonych badań.
Nie sposób ponadto nie uwypuklić, że zdaniem odwiedzających wizerunek Krakowa po
Piłkarskich Mistrzostwach Europy EURO 2012 uległ znacznej poprawie – zob.
Sytuacja ta, oczywiście bardzo pozytywna dla Krakowa, miała miejsce tak wśród kibiców, jak
i innych gości przyjeżdżających do miasta, przy czym większy odsetek tych pierwszych niż
tych drugich był takiego zdania (odpowiednio prawie 43% do 37%). Także w przypadku
opinii, że
image
Krakowa uległo pewnej poprawie większy udział posiadali kibice niż inni
odwiedzający (odpowiednio 31% do 29%). Nie-kibice częściej twierdzili bowiem (1/3), że
wizerunek miasta po prostu się nie zmienił.
Podsumowanie
Chociaż w Krakowie nie odbyły się żadne mecze Piłkarskich Mistrzostw Europy EURO 2012,
miastu udało się skorzystać na turnieju. Do stolicy Małopolski przyjechało w czasie trwania
Mistrzostw wprawdzie mniej gości krajowych, ale za to więcej z zagranicy, mniej wycieczek
szkolnych, ale więcej kibiców. Ci ostatni (w liczbie ok. 100 tys., a może nawet więcej [Kursa
2012]) przybyli do Krakowa przede wszystkim z uwagi na fakt, że w krakowskich centrach
42,61%
31,48%
24,66%
1,02%
0,23%
37,44%
28,74%
32,84%
0,66%
0,33%
0%
5%
10%
15%
20%
25%
30%
35%
40%
45%
Uległ znacznej
poprawie
Uległ pewnej
poprawie
Nie zmienił się
Uległ
nieznacznemu
pogorszeniu
Uległ wyraźnemu
pogorszeniu
Kibice
Inni odwiedzający