Page 237 - EURO2012_raport_green

Basic HTML Version

237
pobytowych gościły trzy reprezentacje: Wielkiej Brytanii, Holandii i Włoch (która dotarła do
finału Mistrzostw). Ponadto, duża atrakcyjność turystyczna i dobre położenie miasta
względem dwóch Miast Gospodarzy: Wrocławia i Warszawy, sprawiło, że Kraków był także
dogodnym miejscem dla kibiców innych drużyn, w tym tych podróżujących do Lwowa na
Ukrainę. Nie sposób pominąć faktu, że w momencie największego zainteresowania
Polską, jako współorganizatorem EURO 2012, wystartowała kampania reklamowa
Województwa Małopolskiego pod hasłem:
WAY TO GO! MAŁOPOLSKA, KRAKÓW
DOBRZE TRAFISZ!
, jako kolejna odsłona promocji Małopolskiego Systemu Informacji
Turystycznej. Wszystko to spowodowało, że krakowscy hotelarze, restauratorzy, sklepikarze,
taksówkarze itd. odnotowali wzrost obrotów i zysków, tym bardziej, że na czas EURO 2012
wzrosły ceny wielu dóbr i usług. Ale to nie koniec korzyści. Oferenci produktów w mieście,
nie tylko turystycznych, zrobili wszystko, żeby zapewnić optymalny poziom dostępności i
jakości oferty, co znalazło odzwierciedlenie w satysfakcji odwiedzających. Wszelkie chwilowe
niedogodności (które są naturalne w sytuacji, gdy w jednym czasie z danego rodzaju dóbr
i usług chce skorzystać kilkakrotnie więcej osób niż zwykle), były w miarę możliwości
niwelowane. W centrum Krakowa zamontowano tablice, które ułatwiały turystom poruszanie
się po mieście. Przez cały czas trwania piłkarskiego święta grupa ok. 150 wolontariuszy służyła
pomocą i swoją wiedzą turystom oraz rozdawała materiały promujące Kraków i województwo
(można ich było spotkać m.in. na lotnisku w Balicach, na dworcach PKP i RDA, w Galerii
Krakowskiej, Centrum Prasowym na Małym Rynku oraz w Wieliczce). Nie dziwi zatem fakt,
że goście byli zadowoleni z pobytu w Krakowie i wracali do domów, opowiadając jak dobrze
się tu bawili, jak dobrze się tu czuli, jakich ludzi – otwartych, ambitnych, pełnych pasji,
życzliwych itd. – spotkali. Ponadto, dzięki specjalnie stworzonej aplikacji konkursowej
kampanii
WAY TO GO! MAŁOPOLSKA, KRAKÓW DOBRZE TRAFISZ!
użytkownicy portali
społecznościowych w Anglii, Holandii i Włoszech mogli dodawać swoje zdjęcia i dzielić się
wrażeniami z wizyty w Krakowie (szczególnym zainteresowaniem Włochów cieszyły się
kopalnie soli w Wieliczce i Bochni oraz sanktuaria, uwaga Anglików była zwrócona
w kierunku Nowej Huty i jej historii, natomiast Holendrzy zachwycali się Zamkiem
Królewskim na Wawelu [
Małopolska…
2012]). Przy okazji Mistrzostw miasto zyskało więc