78
Internetu oraz całą infrastrukturę teleinformatyczną na stadionach (systemy bezpieczeństwa
i zarządzania wieloma urządzeniami elektronicznymi – system nagłośnienia, oświetlenia czy
bramki wstępu).
Miasta gospodarze zadeklarowały, iż zapewnią kibicom i gościom bezprzewodowy dostępu do
Internetu. Darmowe i publiczne sieci wi-fi były uzupełnieniem oferty sieci komórkowych oraz
alternatywnym kanałem komunikacji.
Podczas turnieju pojawiła się w Polsce niespotykana dotąd liczba około 3500 dziennikarzy,
relacjonujących mistrzostwa przekazując materiały dla miliardów widzów z całego globu. Do
tego celu wykorzystywano setki radiowych urządzeń nadawczo-odbiorczych (np. kamery czy
mikrofony bezprzewodowe). Prawidłowe działanie w jednym czasie i miejscu tak dużej ilości
urządzeń elektrycznych to ogromne wyzwanie od strony alokacji odpowiednich częstotliwości
radiowych, aby nie następowało wzajemne zakłócenia transmisji. Przygotowanie obszaru
teleinformatycznego dla Euro to również ścisła współpraca z UEFA, a także z Ukrainą, nie
tylko samej spółki PL.2012 ale również operatorów i regulatorów telekomunikacyjnych
obydwu krajó
.
Promocja
Główne projekty realizowane w zakresie komunikacji zewnętrznej i współpracy z mediami
dotyczyły:
•
Strategii działań promocji Polski na UEFA EURO 2012.
•
Realizacji polityki informacyjnej w zakresie przygotowań do UEFA EURO 2012
(komunikacja).
•
Utworzenia krajowego systemu Platforma Informacji dla Kibiców.
W ramach promocji zrealizowano działania adresowane na zewnątrz Polski -
Kampania
Polskiej Organizacji Turystycznej „Feel invited”
oraz projekty adresowane do wewnątrz
Polski -
„Wszyscy jesteśmy gospodarzami”.
Z kolei realizacja polityki informacyjnej dotyczyła
18
http://www.2012.org.pl/pl/euro-2012/pl2012/obszary-dzialania/telekomunikacja-i-inf
,
dostęp 28.10.2012.