79
min. stworzenia i promocji strony
aktywność w mediach społecznościach,
informacyjne konferencje prasowe. Utworzono również krajowy system platformy informacji
dla kibiców – tzw.
Polish Guide
. Celem
Polish Guide
, będącego przyjaznym, łatwym
w obsłudze i pomocnym narzędziem, miało być zachęcenia kibiców do ponownego przyjazdu
do Polski. Dzięki serwisowi kibice i turyści otrzymali szeroki zakres informacji na temat stref
kibica, stadionów i centrów pobytowych, transportu miejskiego, lotniczego, kolejowego
i drogowego, opieki medycznej i bezpieczeństwa, ambasad kibica i wolontariatu,
zakwaterowania oraz wszelkie informacje praktyczne o Polsce, miastach gospodarzach,
regionalnych zwyczajach, ciekawostkach i kuchni, rekomendowanych atrakcjach i polecanych
wydarzeniach, a także słownik przydatnych zwrotów. Użytkownicy z łatwością mogli
zaplanować podróż poprzez „My Trip”, pozyskać najważniejsze informacje poprzez
„Newsletter” oraz „SMS Alert”.
Wolontariat miast gospodarzy
Zespół ds. wolontariatu miast gospodarzy rozpoczął przygotowania projektowe w 2009 r.
Rezultatem jego pracy było powstanie koncepcji wolontariatu w przestrzeni publicznej,
zatwierdzonej przez Ministra Sportu i Turystyki oraz prezydentów miast gospodarzy w dniu
22 marca 2010 r. Na podstawie przyjętej koncepcji prowadzono szczegółowe przygotowania
projektu, który w fazę realizacji wszedł w 2011 r. Dzięki współpracy PL.2012 z miastami
gospodarzami Euro 2012 wspólnie koordynowany projekt wolontariatu stanowił przykład
zapewnienia jakości i jednolitego standardu usług wolontariuszy podczas Mistrzostw Europy.
Celem projektu było zagwarantowanie sprawnej, profesjonalnej i przyjaznej obsługi
uczestników UEFA EURO 2012 oraz dobrego środowiska pracy dla wszystkich wolontariuszy.
W Polsce, podczas finałowego turnieju w wolontariat zaangażowanych było łącznie 2616
osób
Program odpowiedzialności społecznej
19
http://www.wolontariatmiejski2012.pl, dostęp 28.10.2012.